شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران
شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به عنوان یکی از ذخایر ارزشمند صنعت برق کشور با فضایی کارگاهی بالغ بر ۴۰۰/۲۶ مترمربع در زمینی به وسعت ۵۰/۰۰۰ مترمربع در استان البرز واقع شده است.
این شرکت یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو است که با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار با خط مشی انجام تعمیرات فوق تخصصی نیروگاه‌ها، در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان مدیریت اساسی تعمیرات توانیر تاسیس شد و نام شرکت پس از چند دوره تغییرات در سال ۱۳۸۱ به نام شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران تغییر یافت.
مهمترین فعالیت‌های شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در زمینه تعمیرات اساسی و تخصصی واحدهای نیروگاهی، بازسازی، ارتقاء و نوسازی قطعات و تجهیزات اصلی نیروگاهی، راه‌اندازی، نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات نیروگاهی و صنعتی است و تلاش می‌کند جایگاه برتر در منطقه را حفظ نماید.
بسیاری از فعالیت‌های فنی و تعمیراتی در این شرکت برای نخستین بار در کشور به انجام رسیده و بومی سازی شده است که در این زمینه می‌توان تعمیرات اساسی انواع توربین‌های گازی و بخار، ساخت بسیاری از قطعات و تجهیزات مهم و استراتژیک نیروگاهی نظیر بخش‌هایی از قطعات اصلی، پره‌های انواع کمپرسور، توربین بخار، ژنراتور و ترانسفورماتورهای قدرت را نام برد. |منبع: ایسنا
نظرات کاربران
UserName