ببر سفيد
": ببر سفيد (The White Tiger) شاخه اي از نژاد ببر بنگال است با اين تفاوت که رنگش سفيد مي‌باشد و حدود سه متر طول و وزني بين 180 تا 285 کيلو دارد، موهاي تن اين نوع ببر نسبت به نژاد سيبري کوتاه تر مي‌باشد. رنگ‌هاي تيره در اين ببر بيشتر و خطوط بدن تيره‌تر مي‌باشد.
ببرهاي سفيد داراي چشماني آبي، بيني صورتي و پوستي پوشيده از خز شيري رنگ با خطوط شکلاتي هستند. ببر سفيد نوعي از ببر مي‌باشد که حامل يک ژن غير معمول است که براي ايجاد رنگ سفيد به آن نياز مي‌باشد. ببرهاي سفيد وحشي بسيار ناياب مي‌باشند.
اين حيوان در نواحي جنوب شرق آسيا و همچنين جنوب و مرکز هند زندگي مي کند. ببر سفيد بيشتر در مکانهاي سرسبز، مردابها و جنگلها و هر جائي که براحتي بتوانند خود را استتار کند، زندگي مي‌کند.اين ببرها معمولا در جاهايي که دور از چشم انسان‌هاست زندگي مي‌کنند. هر چند که اغلب آنها امروزه در باغ وحشها و پارکهاي حيات وحش به سر مي‌برند. در خيلي از کشورهاي آسيايي با وجود ممنوعيت شکار ببر سفيد، اين حيوان همچنان توسط شکارچيان غير قانوني کشته مي‌شود. اعضاي بدن اين حيوان براي استفاده در طب سنتي چيني در نسخه‌هاي نامتعارف استفاده مي‌شود. همچنين پوست اين حيوان از ارزش بالايي برخوردار است. براي خيلي از شکارچي‌ها که مي‌خواهند سريع به پول برسند اين حيوان يک موجود ايده‌آل است.
"
نظرات کاربران
UserName